De ce să cumpărăm o roată de rezervă?

Există 4 tipuri de înlocuiri, atunci când apare un defect la cauciuc.

  1. Kitul pentru vulcanizarea anvelopelor - acesta nu ajută totuși la mașinile noi, atunci când este înțepat cauciucul din lateral
  2. Roată de rezervă - o roată obișnuită, mare și, de cele mai multe ori, intens folosită
  3. Anvelope runflat - pereți laterali rigizi, sunt totuși anvelope foarte scumpe
  4. Roată compactă de rezervă - o roată specială, ușoară și ușor de depozitat, destinată pentru a ajunge în siguranță la service-ul auto

Roata compactă de rezervă nu este livrată împreună cu mașinile noi fabricate. Acest lucru se datorează reducerii costurilor, greutății mașinii și faptului că opțiunile de asistență sunt din ce în ce mai bune în fiecare țară din UE. Oricine are mașina echipată cu o roată de rezervă, va putea mereu pleca de pe loc în cazul unui defect sau a unei pene și va economisi și costurile de tractare la service.


STATUL VERSUS ROATA DE REZERVĂ COMPACTĂ

Roata de rezervă obișnuită sau cea compactă nu sunt obligatorii prin lege. Cu toate acestea, dacă folosiți o roată de rezervă, sunteți obligat să o mențineți în stare de funcționare. Ceea ce înseamnă că adâncimea minimă a benzii de rulare nu trebuie să fie mai mică de 1,6 mm. În lunile de iarnă nu trebuie să folosiți o roată echipată cu un cauciuc de vară.

ROATA COMPACTĂ DE REZERVĂ VĂ ECONOMISEȘTE SPAȚIU ÎN PORBAGAJ

Roata compactă de rezervă, spre deosebire de cea clasică, vă ajută, datorită greutății sale reduse, să economisiți combustibil, dar și spațiu de depozitare.

obrazek-1

Roata obișnuită de rezervă este înlocuită de cea compactă. Se creează astfel mult spațiu.

 

Avantaje:

  • Poate fi utilizată pentru toate tipurile de defecte ale anvelopelor
  • Economisește spațiu în portbagaj sau în compartimentul de depozitare a roții de rezervă în comparație cu o roată de rezervă convențională
  • Consum de combustibil mai mic decât o roată de rezervă obișnuită

obrazek-2

Cu roata de rezervă nu trebuie să circulați cu o viteză mai mare de 80 km/h.

Dezavantaje:

  • Viteza maximă este de 80 km/h
  • Utilizarea este limitată, deoarece dimensiunile diferite ale roților compacte de rezervă față de cele ale anvelopelor convenționale pot deteriora diferențialul în cazul unei utilizări prelungite

KIT PENTRU VULCANIZAREA ANVELOPELOR

Acest kit este o alternativă la roata de rezervă. Ele conțin un lichid de etanșare a anvelopei care este pompat în anvelopă de către un compresor. Deteriorările minore ale benzii de rulare pot fi astfel reparate temporar. În plus, dacă vi se înțeapă roata, nu observați și plecați de pe loc, kitul pentru vulcanizare nu vă mai este de ajutor.

Avantaje:

  • Kiturile sunt mici și ușoare, economisesc spațiu
  • Nu provoacă niciun consum suplimentar de combustibil prin greutatea proprie

Dezavantaje:

  • Doar pentru deteriorări minore ale benzii de rulare
  • Autonomie și viteză limitate (adecvate doar pentru o conducere lentă și atentă până la cel mai apropiat service)

CAUCIUCURILE RUN-FLAT

Roata de rezervă clasică are o concurență serioasă. Conform statisticilor, majoritatea șoferilor încă se bazează pe o roată de rezervă obișnuită, cea clasică. În timpul unei defecțiuni, indiferent de tipul de ajutor pe care îl aveți, trebuie să știți cum funcționează.

Avantaje:

  • Se descurcă cu înțepăturile mici și găurile provocate de cuie, de exemplu

Dezavantaje:

  • Sunt semnificativ mai scumpe decât anvelopele convenționale
  • Reduc confortul la rulare
  • Sunt mai dure decât anvelopele convenționale, au evaluări mai proaste decât anvelopele obișnuite, atât din partea utilizatorilor, cât și din partea șoferilor de teste.