3 sfaturi despre cum să alegeți cricul potrivit

Cric hidraulic sau cric tip foarfecă? Indiferent dacă este vorba de ridicarea mecanică sau hidraulică a încărcăturilor de mare greutate, sau despre susținere ulterioară pentru stabilitate - aceste dispozitive nu trebuie să lipsească din niciun atelier sau garaj. Înainte de a le achiziționa, trebuie să răspundeți la câteva întrebări esențiale care vă vor ajuta sa faceți selecția finală.

1. În ce scopuri veți folosi cricul?

Achiziția va fi abordată diferit de un mecanic profesionist față de un șofer obișnuit care schimbă anvelopele de pe vehiculul său din când în când. 

Pentru service-uri auto, service-uri pentru anvelope și ateliere mecanice, un cric de coloană, cric pneumatic sau hidraulic cu o capacitate de ridicare mai mare, echipat cu roți pentru o mai bună manipulare, este alegerea perfectă. Designul robust, înălțimea de ridicare, capacitatea maximă de încărcare și calitatea construcției influențează prețul, care este de ordinul a câteva sute de lei, în cazul cricurilor profesionale.

Pe de altă parte, pentru un șofer responsabil obișnuit, un tip mai simplu de cric auto este mult mai indicat. Deși capacitatea de ridicare este puțin mai mică, trebuie totuși să țineți minte că dacă schimbați anvelopele în altă parte decât la service, doar o parte a mașinii este ridicată o singură dată. Așadar, atunci când alegeți un cric, nu este necesar să aibă capacitatea de ridicare cât mai aproape de greutatea totală a vehiculului.

2. Ce tip de cric este cel mai bun pentru ceea ce trebuie să fac?

Aveți nevoie de un cric pe care îl puteți plasa în portbagaj și care vă va fi de ajutor în drumurile întreprinse? Pentru reparații ocazionale sau înlocuirea anvelopelor autoturismelor, SUV-urilor și camionetelor, utilizați cricultip foarfecă, care nu necesită întreținere și este total fiabil . Funcționează pe principiul a două brațe. Acestea sunt ridicate împreună cu sarcina prin înșurubarea mecanică a mânerului sau a cheii la șurubului central. 

Preocupările legate de capacitatea de încărcare redusă sau de înălțimea de ridicare sunt inutile în cazul acestui cric. Un cric tip foarfecă obișnuit, cu o capacitate de încărcare de 1,5 tone, ridică doar o parte a vehiculului, ceea ce îl face ideal pentru autoturismele obișnuite cu o greutate de până la 1,5 tone. Cricul cu o capacitate de încărcare de 2 t are o capacitate mai mare de ridicare, fiind utilizat în general pentru lucrul la SUV-uri cu garda mai ridicată de la sol decât autoturismele obișnuite. În cazul roților de rezervă este recomandă achiziționarea unui cric cu o capacitate de încărcare de 1,5 până la 2 tone.

Cricul hidraulic, o parte obișnuită a service-urilor auto, funcționează pe un principiu complet diferit. Acesta conține două pistoane cu ulei hidraulic în doi cilindri. Atunci când se aplică presiune pe un cilindru mai mic, acesta ridică sarcina la înălțimea dorită. Este utilizat în principal de profesioniști pentru ridicarea vehiculelor cu greutate mai mare. În plus, este mai dificil de manevrat atunci când lucrați, deoarece are dimensiuni mai mari și este mai greu.

3. Ce preț sunt dispus să plătesc pentru el?

Există multe criterii pentru achiziționarea unui dispozitiv de ridicare adecvat - manipulare ușoară, capacitate mai mare de încărcare a cricului sau design compact. Aceste aspecte sunt îndeplinite exact decricurile tip foarfecă. Pentru un preț de achiziție de câțiva lei, veți obține un instrument care nu va dezamăgi în atelier sau în călătorii. Greutatea redusă, manevrabilitatea ușoară, dar designul robust și stabilitatea de încredere a acestuia sunt cele mai căutate calități de către clienți.

Nu uitați de siguranță, atunci când lucrați cu cricul

Indiferent dacă lucrați într-un atelier sau înlocuiți de urgență o anvelopă deteriorată, gândiți-vă întotdeauna la echipamentul de protecție și la elementele de siguranță. Optați pentru un covoraș pentru cric, care să îl împiedice să se miște în timp ce lucrați cu el. Folosiți întotdeauna mănuși și puneți cricul împreună cu accesoriile sale într-un pachet care va fi bine așezat în mașină.